Huurachterstand

U bent verplicht om de huur vóór de eerste van elke maand betalen. Doet u dat niet, dan sturen wij u een betalingsherinnering. Als u ook dan uw huur niet betaalt, krijgt u van ons een tweede aanmaning. Betaalt u dan nog steeds niet, dan sturen we een derde aanmaning (een sommatie).

Wij helpen graag!
We helpen u graag als het voor u moeilijk is de huur op tijd te betalen. Wacht dus niet af als u een huurachterstand heeft maar neem direct contact met ons op! Wij bekijken dan hoe we u kunnen helpen. U staat er in geen geval alleen voor.

Huurschuld verdwijnt niet vanzelf
Een woning huren betekent dat u verplicht bent om de huur te betalen. Als u niet betaalt, en ook geen hulp zoekt om de huurachterstand in te lopen, moeten we andere stappen ondernemen. We schakelen dan een gerechtsdeurwaarder in en het kan zijn dat dat extra kosten voor u betekent. Ook kan er beslag gelegd worden op uw salaris en kan uw huurovereenkomst ontbonden en uw woning ontruimd worden. 

Wanneer moet ik de huur betalen?
De huur moet vóór de eerste van de maand ontvangen zijn.

Wat gebeurt er als ik de huur niet op tijd betaal?
Ten eerste willen wij graag met u in gesprek om een oplossing te bedenken. Wanneer u te laat bent met betalen of u verwacht niet aan de verplichting te kunnen voldoen, kunt u het beste telefonisch contact met ons opnemen: (088) 00 232 00.

Als de huur niet vóór de eerste van de maand heeft ontvangen, ontvangt u een herinnering om te betalen. Betaalt u alsnog niet, schakelen wij een gerechtsdeurwaarder in en het kan zijn dat dit extra kosten met zich meebrengt. Ook kan er beslag gelegd worden op uw salaris en kan uw huurovereenkomst ontbonden en uw woning ontruimd worden.

U bent hier: Huurders > Huurachterstand

Nieuws

Woonstichting Laren fuseert met Het Gooi en Omstreken en neemt feestelijk afscheid van leden en huurders

lees verder...


Foto's afscheidsbijeenkomst huurders en bestuur

lees verder...


Leden Wbv Laren besluiten tot omzetting in Woonstichting Laren

lees verder...